måndag 31 maj 2010

Seminarie 4

Eftersom som seminariet är över för länge sen skriver jag istället om vad jag tyckte om det. De tre första seminarierna var enligt mig inget som gav mig jätte mycket ny kunskap eller infallsvinklar. De har alla varit ganska lama och sega. Det har aldrig riktigt blossat upp och blivit en intressant disskussion på nån utav dom. Det var mer lösa åsikter som folk lade fram.
Inför det fjärde seminariet var stressen ganska hög inför salstentan. Ett seminarium mitt i tentaplugget kändes som en extra börda. Där hade jag däremot fel. Jag tycker utan tvekan att det var det bästa seminariet av alla. Det var ett smart upplägg att alla tog varsin del och skrev en sammanfattning plus frågor. Väl på seminariet redovisade varje person kort om sin del och tog några exempelfrågor. Hade du då funderingar eller frågor kunde du ställa dom.

Det var ett seminarium där man fick klarhet i htmlröran och det kändes faktiskt väldigt mycket enklare att plugga inför tentan efteråt. Jag läste om upphovsrätt. Kanske inte det mest spännande avsnittet enligt mig, men det är bra att kunna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar