måndag 31 maj 2010

It's and end of an era

Ett halvår har gått fort och även fast det låter klyschigt så har jag lärt mig mycket under denna termin. Det känns som att kursen har blivit roligare och roligare ju längre fram i kursen vi har kommit. Delkursen Grafisk Design var först min favoritkurs, men efter att jag kommit in i html o css djungeln tycker jag mycket om både Publicering via Internet och Interaktiva Medier. Jag tycker alla kurser har varit roliga och lärorika. Jag har lärt mig många nya program och de program jag redan kunde har jag lärt mig ännu mer om. Jag har inga planer på att läsa vidare på Medieteknik B och har faktiskt tänkt byta bana lite till Textil o design istället. Det betyder definitivt inte att jag inte kommer ha användning av mina nya kunskaper från kursen och det betyder inte heller att jag inte kommer bygga vidare på mina kunskaper. Man kan lära sig många program men man glömmer dom även snabbt. Det gäller att fortsätta jobba kontinuerligt i programmen för att komma ihåg programmen och utveckla ens kunskaper. Det lovar jag att jag absolut ska göra. Såväl Photoshop, Illustrator, InDesign, Dreamweaver och Flash kommer jag att fortsätta använda.

Jag tycker faktiskt det är tråkigt att kursen är slut. Det har varit mycket tid framför datorn men det har varit en rolig tid. Och jag kommer fortsätta lära mig saker själv även fast kursen tar slut. Jag har fått min grund och fått upp intresset för framför allt hemsidor, html, css och flash och där kommer jag försöka lära mig mer själv.
Tack för mig!

1 kommentar: