måndag 31 maj 2010

Analysuppgiften

Jag var tyvärr sjuk under analysmomentet och gjorde därför uppgiften själv. Jag valde att analysera ikea.se Jag ville välja en stor och välkänd sida. Sidan innehåller många olika flashelement och är väldigt komplex. Personligen tycker jag att Ikea:s hemsida är lite för mycket av allting. För mycket menyer, bilder, kategorier, klickbara saker etc. Det är så mycket saker på sidan att man inte riktigt vet vart man ska starta.
Personligen tycker jag om funktionen där man kan planera och visualisera sina rum. Det är roligt att inreda och man kan med enkla knapptryck för ändra ganska mycket. Jag tycker även om funktionen där man kan byta färg, träslag och utseende på möbler :)
Eftersom att Ikeas hemsida är ganska komplex är det nog ingenting som finns på hemsidan som jag själv skulle kunna skapa, inte än iaf. Men vi får vänta och se, jag kanske lär upp mig och blir en hejare på Flash :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar